Friday 21 September 2012

Rahsia Emas sebagai Logam Mulia

Tidak ramai yang sedar akan pulangan lumayan dari pelaburan emas.  Cara yang paling baik untuk melabur dalam emas ialah dengan membeli syiling emas dan emas keping/jongkong selain barang kemas.  
Bagaimanapun harga jualan/belian emas di institusi kewangan/kedai emas adalah berbeza-beza kerana harga emas bukannya sesuatu yang terkawal. Banyak kos perkhidmatan seperti insuran/kos upah bagi barang kemas diambil kira. 

Kenaikan harga emas bergantung kepada tiga faktor utama :

1. Penyusutan dolar Amerika.  Apabila nilai dolar Amerika susut, harga emas akan naik dan apabila dolar Amerika stabil, harga emas akan susut.  Emas bertindak sebagai pelindung nilai menentang dolar Amerika.

2. Harga emas akan naik selari dengan kadar inflasi.  Emas menjadi pelindung kuasa pembelian ketika krisi kewangan

3.Kenaikan harga petroleum akan menyebabkan harga emas naik selari dengan kenaikan kos penghasilan, penghantaran dsbnya dan jika harga petroleum jatuh, dijangka emas juga akan turun tetapi pada tahap minima.

Terdapat banyak cara untuk melabur dalam bentuk emas.  Orang ramai dinasihatkan melabur secara langsung dengan membeli emas bulion, syiling emas atau dinar emas iaitu dengan membeli emas fizikal.   Ini adalah pelaburan emas yang paling selamat dan tidak memeningkan kepala.  Anda tidak perlu risau ditipu sebagaimana menyertai skim pelaburan emas.  Satu pesanan dari sifu emas Public Gold, En Syukur Hashim(jutawanemas.com) "If you want to buy a gold, make sure you have the gold.  If you cannot touch it, you dont own it". Dalam bahasa muidah; beli emas dapat emas.

Gambar fail menunjukkan jongkong emas di sebuah bank di Swizerland

Kini aura emas semakin menyerlah, dan telah terbukti dengan munculnya jutawan-jutawan senyap yang telah mengecap kejayaan dan menikmati kekayaan.  Anda bila??  Bertindaklah sekarang untuk jadi RICH & FAMOUS, its for you future...tunggu apa lagi?

Hubungi Kak G (019-9199 323) atau Azani (0111-276 0818).  Kami bersedia untuk berkongsi rahsia emas pelaburan (goldbar/dinar) dan membimbing anda secara percuma dan berterusan.   

No comments:

Post a Comment