Monday 11 April 2016

Rahsia Pendapatan Pasif

Jujur saya akui saya tidak berminat dengan pendapatan pasif apatah lagi mencubanya untuk diri sendiri.  Sejak mula bekerja, saya mempunyai impaian untuk jadi seorang yang financial freedom dan sememangnya saya berusaha ke arah itu, cuma hasilnya sangat perlahan. Itu adalah persepsi lama saya tentang pendapatan pasif.  Okay, full stop.

Bagi saya, apapun yang kita lakukan dalam usaha menambah pendapatan untuk diri sendiri dan keluarga, pastikan kita tahu kedudukannya dalam syariat.  Dan yang paling penting, jangan tamak.    
  

Umum mengetahui pendapatan pasif@passive income adalah sumber pendapatan yang tidak memerlukan kerja keras.  Wow macam best jek.  Yang pasti, untuk mendapatkan pendapatan pasif bukan sesuatu yang mudah.

Terdapat banyak perniagaan yang boleh dijalankan untuk menjana pendapatan pasif.  Pendapatan pasif yang sah di Malaysia ada beberapa jenis. Antara yang popular ialah hartanah, amanah saham, emas fizikal dan sebagainya Tetapi masalah utama dalam menjana pendapatan pasif ialah, MODAL PERMULAAN.  

Namun jangan risau.  Bagi anda di luar sana yang berminat untuk mempunyai pendapatan pasif dengan modal yang sedikit, sila pm (sms/ws) saya 019-9199 323. Saya bersedia membantu anda.

No comments:

Post a Comment